środa, 22 marca 2017

Progres!

Rany! Minął już tydzień, a ja nie zdążyłem w tym czasie napisać posta. Jak ten czas leci! Na szczęście w ciągu ostatnich dni starałem się nie próżnować i poczyniłem postępy nad własnym projektem więc w sumie jest dobrze.

Postęp!


Jak widać, na przyszłym polu bitwy pojawiły się góry - hura! klik i w miejscu wskaźnika pojawiają się góry! klik... i góry ustępują miejsca miastu (które jeszcze nie mają grafiki). Parę takich kliknięć i zaczyna powstawać cała mapa. Więc kolejną pozycję z listy mogę uznać za skreśloną.
  • Wyświetlanie podstawowego terenu
  • Wyświetlanie i poruszanie kursora
  • Kliknięcie kursora musi zmieniać rodzaj terenu
  • Wymyślenie i implementacja zapisywania map
  • Wczytywanie map
Tym samym mogę stwierdzić, iż jestem może w jednej trzeciej pierwszej części zadania jakie chcę wykonać (duma bardzo). Jednakże w miarę prac zdałem sobie sprawę, że nie wszystko jest takie różowe, a na drodze pojawiają się kolejne przeszkody...

Plusy dodatnie oraz ujemne

Tak więc... póki co jednym z największych problemów na jaki napotkałem było wykorzystanie plików xml do przechowywania informacji na temat poszczególnych pól. Po kilku próbach wolałem się zdecydować na podanie parametrów już w programie. Co jak dla mnie zmniejsza przejrzystość kodu. Kolejną kwestią są elementy wyższe - góry, wieżowce itp... Właściwie dopiero teraz zauważyłem, że w takiej rozgrywce część grafiki z jednego pola nachodziło na drugie - co przy tym wygląda znacznie lepiej.
Ostatnią istotną kwestią jest grafika - Potrzeba mi grafika, który potrafi w pixelart'y! Póki co chyba mogę bazować na grafikach zaczerpniętych prosto z gry, jednakże w najbliższej przyszłości chciałbym je zamienić na coś innego. Ostatecznie nie chcę tworzyć klona, a jedynie na podobnej mechanice.
No ale hej... kliknięcie przyczynia się do zmiany rodzaju terenu - a więc prosty generator plansz już mam - yey! Teraz jedynie zwiększyć ilość rodzajów terenów i gotowe... potem tylko zapis tych map.

Plany na przyszłość

Tak jak już wspominałem, jedną z pierwszych rzeczy, które chcę poprawić, jest dodanie kolejnych terenów (bo same łąki i góry to trocę mało..) tak by urozmaicić przyszłe pole bitwy. Potem oczywiście zapisywanie map i... będziemy mieli gotowy generator! Wtedy możńa rzeczywiście się zabrać za jednostki.
Dla wszystkich niecierpliwych: repozytorium postaram się ogarnąć do końca tygodnia tak, by można było na bieżąco obserwować postępy prac.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz