Postęp!
Jak widać, na przyszłym polu bitwy pojawiły się góry - hura! klik i w miejscu wskaźnika pojawiają się góry! klik... i góry ustępują miejsca miastu (które jeszcze nie mają grafiki). Parę takich kliknięć i zaczyna powstawać cała mapa. Więc kolejną pozycję z listy mogę uznać za skreśloną.
- Wyświetlanie podstawowego terenu
- Wyświetlanie i poruszanie kursora
- Kliknięcie kursora musi zmieniać rodzaj terenu
- Wymyślenie i implementacja zapisywania map
- Wczytywanie map
Plusy dodatnie oraz ujemne
Tak więc... póki co jednym z największych problemów na jaki napotkałem było wykorzystanie plików xml do przechowywania informacji na temat poszczególnych pól. Po kilku próbach wolałem się zdecydować na podanie parametrów już w programie. Co jak dla mnie zmniejsza przejrzystość kodu. Kolejną kwestią są elementy wyższe - góry, wieżowce itp... Właściwie dopiero teraz zauważyłem, że w takiej rozgrywce część grafiki z jednego pola nachodziło na drugie - co przy tym wygląda znacznie lepiej.
Ostatnią istotną kwestią jest grafika - Potrzeba mi grafika, który potrafi w pixelart'y! Póki co chyba mogę bazować na grafikach zaczerpniętych prosto z gry, jednakże w najbliższej przyszłości chciałbym je zamienić na coś innego. Ostatecznie nie chcę tworzyć klona, a jedynie na podobnej mechanice.
No ale hej... kliknięcie przyczynia się do zmiany rodzaju terenu - a więc prosty generator plansz już mam - yey! Teraz jedynie zwiększyć ilość rodzajów terenów i gotowe... potem tylko zapis tych map.
Plany na przyszłość
Dla wszystkich niecierpliwych: repozytorium postaram się ogarnąć do końca tygodnia tak, by można było na bieżąco obserwować postępy prac.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz